Cestopisy

Cestopis Korsika (VI. část)

město Sarténe na Korsice

Neděle, 5.září

Mám po včerejšku pěknou kocovinu. :) Je zataženo, a tak místo na pláž, kam jsme chtěli dnes jít, půjdeme k majáku. Tento výlet po útesech nám zabere celkem asi tři hodiny. Do kempu se vracíme chvíli po poledni a jelikož se počasí od rána vylepšilo, dáme si rychlý oběd a jdeme na pláž, kam jsme chtěli jít hned ráno. Cestou jsme však zřejmě minuli dvě odbočky na pláže, které byly kousek, takže po hodině cesty dojdeme na pláž, která je od města nejvzdálenější. Nevadí, aspoň tu není mnoho lidí. Dvě hodiny se koupeme a chytáme bronz a kolem půl šesté se vydáváme zpět do kempu. K večeři si dávám špagety z konzervy a zaléhám do stanu. Všude kolem je slyšet kvákání žab.

Pondělí, 6.září

městečko Sarténe

Ráno po probuzení jdu do Špáru pro čerstvou bagetu. Po snídani si zabalíme věci a jdeme na kruhák nad městem. Zde si s palcem nahoře postojíme asi 40 minut, a poté se již vezeme malinkým Renaultem Twingo do asi 55 km vzdáleného Sarténe, kde jsme zhruba za hodinku. Mladý pár nás vysazuje v centru města, kde jako první hledáme informační středisko. Zde zjišťujeme, že kemp je asi 2 km od města a cesta k němu vede jen podél rušné silnice. Nedá se nic dělat, někde spát musíme. Kolem druhé odpolední již máme postavené stany a vydáváme se stejnou cestou zpátky do města. Zde nakoupíme jídlo, několik suvenýrů a procházíme se zapadlými uličkami. Kolem půl šesté jsme již na cestě zpět do kempu.

Úterý, 7.září

Pro dnešek máme v plánu chytit stop do nám již známého města Porte-Vecchio. Zde buď jednu noc zůstaneme, nebo budeme stopovat dál do nějakého kempu s pláží.

Stopovat začínáme hned naproti kempu u Sarténe. První auto nás odveze přes město na silnici, která vede přímo do Porte Vecchio. Zde stojíme asi hodinu, ale pak se již rychlostí vezeme do cíle, kde jsme kolem poledne. V infocentru zjistíme, jak je to s kempy cestou do Bastie a rozhodneme se jednu noc zůstat v místním kempu. Následuje postavení stanu a oběd v podobě bagety, marmelády a piva. Jdeme se projít po historickém centru města, kde nás však mnoho věcí neuchvátí a tak se vracíme ke stanu dřív než jsme čekali. Při vaření večeře začíná lehce krápat. Z krápání je nakonec intenzivní dešťová přeháňka a tak večeříme ve stanu. Před spaním dopiju poslední pivka a usínám.

Středa, 8.září

Ráno odcházíme z kempu k silnici vedoucí do Alistra, kde by měl být kemp, ve kterém chceme strávit několik dalších dnů.  Cesta do 90 km vzdáleného městečka ubíhá celkem rychle. A po poledni máme již postavený stan a válíme se na písečné pláži. Vlny zde jsou opravdu veliké, tak je aspoň nějaká sranda. Kousek od kempu je supermarket, takže před večeří jen skočíme nakoupit a můžeme hned začít baštit. Kupuji si bagetu, mexický salát s tuňákem a jako obvykle pár piv.

Čtvrtek, 9.září

Další odpočinkový den. Vstáváme pozdě a po jídle se jdeme podívat do města. Není nikterak veliké a jediná zajímavost  v něm je jakýsi maják, avšak od moře vzdálený asi 500 metrů. Cestou do kempu ještě nakoupíme v obchodě a zbytek dne trávíme opět na pláži. Večeři mám téměř ve stejném složení jako včera, jen pivo jsem vyměnil za láhev vína. :)

Bastia-přístav

Pátek, 10.září

Do Bastie to je 55 km, což není moc. Avšak nevíme jak dlouho budeme čekat u silnice, tak z kempu odcházíme raději dříve. Po chvilce nám staví dvojice a hodí nás až do největšího města Korsiky. Do Bastie. Vyhazují nás u přístavu, zde si chvíli odpočineme a dáme si oběd. Trajekt nám jede zítra brzo ráno, tak chceme dnešní noc přečkat někde poblíž přístavu. Najdeme si lavičku ve stínu a střídavě, zatímco jeden hlídá batohy, jde druhý nakoupit poslední suvenýry a jídlo. Martina šla první a vrátila se asi po hodině a půl. Já vyrážím do asi 2 km vzdáleného supermarketu, kde nakupuji víno, marmelády, pivo a další drobnosti.

Po příchodu mi  Martina oznamuje, že zjistila, že se celý areál přístavu na noc zavírá. Jdeme tedy do nedalekého infocentra zjistit, kde je nejbližší kemp. Posílají nás asi 5 km jižním směrem, což se nám moc nelíbí, ale moc jiných možností není. Do kempu docházíme již téměř za tmy. Stan postavíme na písčito-travnantém plácku. Nějak ani nemám po tom dnešním cestování hlad. Tak usínám bez večeře.

Sobota, 11.září

Vstáváme ještě za tmy, rychle zabalíme věci a jdeme stejnou cestou jako včera večer zpátky do přístavu, odkud nám v osm odjíždí trajekt. Cestou si ještě kupuji v pekařství čerstvou bagetu, kterou poté na lodi sním. Na trajektu zabíráme místa na horní palubě. U kraje paluby si rozložím karimatku a asi na dvě hodiny usínám. Před polednem jsme již v Livornu a z horní paluby vidíme náš autobus. Doufáme že řidiči budou poblíž a budeme si zde moci nechat batohy, ať je dalších osm hodin, které zbývají do odjezdu, nemusíme tahat na zádech. Naštěstí stáli před autobusem, takže z batohů vyndáváme jen nejnutnější věci a odcházíme do centra. Cestou v obchodě kupujeme věci na oběd a jdeme se natáhnout do parku. Ještě se chvíli loudáme městem a pak již zamíříme k autobusu. Od řidičů zjišťuji, že všechno pivo vyprodali již cestou sem. Takže se opět vracím do centra abych si udělal vlastní zásoby. Odjíždíme s menším zpožděním, jelikož jeden cestující zakopne a kvůli jeho ošetření musí přijet sanitka. Cestující se chová jak paličatej blázen a vše ještě více komplikuje. Autobus je naprosto plný, takže cesta moc pohodlná není. Aspoň, že mám ty svoje pivka. :)

svítání nad Bastií

Neděle, 12.září

Po útrpné cestě plným autobusem bez záchodu jsme kolem poledne v Brně. V Galerii Vaňkovka koupíme lístky do Prahy se Student Agency a v Intersparu ještě nějaké jídlo na cestu. Cestu autobusem téměř prospím a před čtvrtou hodinou vystupuji na Florenci.