Předvánoční pohádka

noze728x90.jpg

Předvánoční pohádka

Bylo, nebylo, za mnohými špičatými horami, lezeckými stěnami, zasněženými sjezdovkami a sjízdnými řekami bylo jedno větší statutární městečko celorepublikového významu. Tam spokojeně živořilo pětinu století mladé děvče – studentka, básnířka a v neposlední řadě také nadšená outdooristka.

V době adventní se ono děvče vydalo na pochůzky zasněženým městem za účelem nalézt něco milého pro potěchu ducha a odlehčení peněženky. Inu děvče to nebylo včerejší, doklapalo si na vysokých podpatcích do nedalekého krámu s módním oděním a s cinknutím zvonečku vstoupilo do dveří jako Ježíšek do dětského pokoje. Cink – ciiiink… Prodávající ženština se po děvčeti podívala s překvapeným výrazem, jakoby doopravdy spatřila zjevení Ježíše Krista.

„Dobrý večer,“ pozdraví děvče a poodhalí hruď rozepnutím dvou svrchních knoflíčků o kabátu. Prodavačka si pravděpodobně uvědomí, že jde pouze o další zákaznici (a ne o boží zjevení) a pokračuje ve své práci. Děvče se ledabyle prochází po krámě, zkoumá nabízené zboží, probírá se ramínky a neví. Neví, co hledá a přesto to hledá urputně dál. Typická žena.

Tu zahlídne regál s nápisem SPORT. Doklopýtá si na podpatcích k němu s takovou vervou, že si div nepřišlápne dlouhý zimní kabát kotníkové délky. Probírá se regálem, když v tom… ANO! To je to, co zrovna hledá! V adventní době je třeba myslet nejen na Vánoce, svátky klidu a míru, ale i na zimní sporty, které ona s nadšením každoročně provozuje v povánoční a předsilvestrovské době. Tedy, neprovozuje je příliš aktivně, ale snaží se o to. K dokonalosti jejího učení jí chybí snad jen pořádná výbava sportovkyně.

Nyní narazila na zajímavý oděv – outdoorové kalhoty s membránou, vhodné především pro zimní sporty. Univerzální barva, vhodný střih. Odnáší je do kabinky. Svléká se. Obléká kalhoty – jedna nohavice a druhá… OUHA! Sedací část těla hrdinky je příliš žensky objemná pro tyto slušivé zimní nohavice. Zamáčkne slzičku v oku, kalhoty svlékne. Oblékne zpátky svou oblíbenou sukni, dopne kabát.

Rozezleně vychází z kabinky, prodavačce vrazí nejen nepadnoucí kalhoty, ale téměř i pár facek a urychleně vyjde ven z krámu. Akorát si ponížila vlastní ego a rozzlobila duši.

Pokračuje tedy dál městem, sleduje spokojené obyvatele bruslící na velkém kluzišti vprostřed náměstí i rozvernou omladinu u stánků se svařeným vínem. Je rozezlena. Její duše nenajde klid, dokud se nevyplní její vize „sehnat si padnoucí zimní kalhoty!“

Rozhodne se rychle a jasně! Projde všechny podobné krámky, dokud nesežene to, co si její mysl umanula! Vyráží vstříc dalším krámkům s jasnou vizí. Až ve čtvrtém krámě se opět shledá se sportovním zbožím. Probíhá, přehrabuje a nakonec nachází. Sportovní kalhoty obstojného vzhledu, černé barvy se šlemi. S úsměvem sobě vlastním požádá prodavačku o jejich vyzkoušení. V kabince opět svlékne sukni a oblékne tyto kalhoty. Dopne, kalhoty padnou jako druhá kůže. Posadí se na židli v kabince, poté na podlahu, zacvičí si… Kalhoty jsou ideální. Svléká je a váhá. Jsou krásné, padnou jí, ale doopravdy je chce? Co když je tolik nevyužije? Chce za ně dát tento finanční obnos? Začne kalhoty v kabince polonahá důkladněji zkoumat… Zkouší všechny zipy, pročítá německé cedulky, kterým nerozumí. Značka SCHÖFFEL jí nic neříká. Přemítá asi 10 minut, dokud se prodavačka nepřijde zeptat, zda její zákaznici náhodou není v kabince nevolno. Ona musí jednat rychle! Rozhodne se, že kalhoty koupí, cena není vysoká, i kdyby jí vydržely pouze jednu sezónu.  Přichází k pokladně, outdoorové zimní kalhoty s membránou si nechá pěkně zabalit do tašky a nechá na pultě 345,-Kč.

Spokojená odchází s rozporuplnými pocity, nicméně TOUR THE SECOND HANDS byla úspěšná.

…POHÁDKA VŠAK POKRAČUJE, neodcházejte od svých obrazovek, nepřepínejte v oknech a nečekejte na reklamy, pokračujeme okamžitě…

Slečna došla domů a všem se kalhotami pochlubila. Otec nepřejícný (avšak taky outdooristicky laděný) se však ihned zeptal, kde sehnala takové pěkné kalhoty. Odpověď „v sekáči“ ho příliš nenadchla, a proto se přestal zajímat.

Zato slečna studentka byla stále na vážkách a začala zjišťovat o svém outdoorovém úlovku více… Při bližším domácím zkoumání a za pomoci počítače zjistila, že německý nápis na připnutém lístečku znamená „Nové, nikdy nenošené, pouze neprodané v sezónu 2011/2012“ a značka SCHÖFFEL je německou velmi kvalitní značkou outdoor oblečení pro muže i ženy, na letní i zimní sporty. Běžné ceny na (snad jediném) českém e-shopu se u kalhot tohoto typu (letošních modelů pro rok 2012/2013) pohybují mezi 5000 – 7500,-Kč.

Cituji: „SCHÖFFEL TĚ UDRŽÍ VE FORMĚ

SCHÖFFEL není jen oblečení, ale i kvalita splňující náročné parametry. Ty jsou potřebné pro lyžování, horolezectví a outdorové aktivity. Jako lídr na trhu a prémiová značka v Evropě si může dovolit vše, oblékat vás i sponzorovat rakouskou lyžařskou asociaci a rakouskou reprezentaci.“

Nyní uznala, že koupě „nových, nikdy nenošených“ kalhot loňského modelu, bez jediné vady, s membránou a vhodnými kšandami a kapsami, v univerzální černé barvě, skvěle padnoucí a vyhovující obzvlášť jízdě na snowboardu, a to takto drahé a kvalitní německé značky, byl opravdu KUP jejího života.

….THE END…

celovky728x90.jpg

Byl to super článek? Sdílejte ho na Facebooku ... a přidejte hodnocení:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars