Tipy na výlety

Víkendový přejezd Krušných hor

Přichází jeden z posledních hezkých podzimních víkendů, tak se během týdne domlouváme, ze vezmeme kolahasi vyrazíme do Krušných hor. V pátek večer tedy do batohu soukám nejnutnější věci v podobě spacáku, alumatky a pár kusů rezervního oblečení.
Nádraží ve vesnici Hrob
V sobotu kolem 5:15 už sedíme ve vlaku z Prahy do Teplic, ve kterých vystupujeme po sedmé hodině. Nyní máme necelou hodinu na to, abychom na kolech přejeli 12,5 km do obce Hrob, kde musíme nastoupit na vlak, který nás vyveze až na krušnohorské hřebeny.
Vlak, který nám ušetřil 500 výškových metrů, jsme stihli v pomyslném čase za 5 minut 12. Vystupujeme z něj na Moldavě a nyní již pojedeme jen po vlastní ose.
Oprava píchlé duše hned v sobotu dopoledne
Oprava píchlé duše hned v sobotu dopoledne
Z Moldavy jedeme jižním směrem přes zaniklou obec Vilejšov až na Dlouhou Louku, nad kterou stojí rozhledna Vlčí hora. Kvůli mlžnému oparu však není výhled úplně ideální. Od rozhledny pokračujeme po cyklostezce až k hrázi vodní nádrže Fláje.
Od nádrže vystoupáme do obce Klíny, kde si v hospodě Stará Škola dáváme oběd. Přímo vedle hospody se napojujeme na modrou značku, která nás zavede až k vodní nádrži Janov. Zde se od značky odpojujeme a začínáme po silnici stoupat k rozhledně Jeřabina. Rozhledna není nijak vysoká, ale výhled z ni je poměrně dobrý.
Pohled z rohledny Jeřabina
Z Jeřabiny jedeme po neznačených cestách přes Novou Ves v Horách až do Hory Svaté Kateřiny. Nejprve zamíříme k rozhledně Hláska, poblíž které jsme chtěli původně přespat. Poté, co se nabažíme výhledem z rozhledny, jedeme zpět na náměstí na jídlo. Jídlo spolu s pitím piv se nakonec protáhne přes půlnoc. Naštěstí v hospodě potkáváme pohodového muzikanta, který nám nabídne nocleh (pokud to čteš, tak ještě jednou díky :)).
Nový rybník pod Jelením vrchem
Ráno vyrážíme poměrně pozdě. Po silnici přes Malý Háj a Rudolice jedeme až do obce Svahová. Zde odbočujeme doleva na červenou turistickou značku, která nás vede přes dědinu Zákoutí, kolem několika rybníků až do Hory Svatého Šebestiána. Cesta je, až na jeden kamenitých sjezd, poměrně pohodová. Kolem sebe vidíme zbytky železnice v podobě náspu a mostních kamenných pilířů, které působí majestátním dojmem.
Mostní pilíře po zaniklé železnici nedaleko Hory Sv. Šebestiána
V Hoře Svatého Šebestiána si dáváme rychlý oběd a rozmýšlíme se co dál. Rozhodujeme se začít sjíždějí pod hřebeny Krušných hor se „zastávkou“ na hradě Hasištejn. Z obce Celná nejedeme jednoduše po cyklostezce, ale dáváme přednost modré turistické značce, což zpětně nepovažuji za úplně ideální variantu.
Hrad Hasištejn
Po krátké prohlídce nádvoří hradu Hasištejn nasedáme opět na kola a vydáváme se na cestu dolů do Kadaně. Již z dálky vidíme komíny, které nám připomenou, ze jsme v regionu proslaveném povrchovou těžbou a výrobou elektrické energie. Na vlak, který nás dopraví zpět nasedáme v zastávce Kadaň-Prunéřov.